McDonald´s Cup

McDonald´s Cup
Žáci 4. a 5. třídy, kteří se přihlásili na fotbalový turnaj (Novák, Jirásko T., Jirásko M., Hloušek, Adamírová, Ptáček, Vítek, Truněček, Bubeníček, Ptáček J., Balcarová, Hubka, Luciak, Čisár)

Nezapomeňte, hrajeme již v úterý 23. 4.!! Sraz je v 7. 00 před školou, jedeme vlastním autobusem.

Morena 2019

Pátá postní neděle se nazývá “Smrtná”. Morena, Mořena nebo také Smrťák se podle starých tradic vyrábí ze starých hadrů nebo sena a na krku má korále z vyfouknutých vajíček.
Ve družině jsme si takovou Morenu také vyrobili a naučili se pár jarních básniček. V  pondělí 8. dubna ji podpálili a z kamenného mostu hodili do řeky Metuje. Tím jsme se s letošní zimou  snad definitivně rozloučili. Foto.
Přejeme všem krásné jaro a veselé velikonoční svátky.

Rozhodnutí o přijetí žáků k základnímu vzdělávání od školního roku 2019/2020

 

Výsledky zápisu do 1. ročníku pro školní rok 2019-2020 Ředitel základní školy, jejíž činnost vykonává Základní škola v Náchodě, 1. máje 365, jako příslušný správní orgán, rozhodl podle ustanovení § 46 odst. 1, § 165 odst. 2 písm. e) a § 183 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), a v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb. (správní řád), takto:   VÝSLEDKY  ZDE.

 

 

Úspěchy našich žáků

Jak už jsme Vás informovali dříve,  naši čtvrťáci a páťáci se zúčastnili matematické soutěže Pangea. Nedávno zveřejněné výsledky nám udělaly opravdovou radost. Rádi bychom především vyzdvihli velký úspěch Jakuba Černého (4. třída), který se umístil na celkovém 51. místě z 9924 účastníků! Velkou gratulaci si určitě zaslouží i Štěpán Ptáček (4. třída ) se svým 96. místem. Z páťáků se prosadil v konkurenci 10 932 soutěžících Šimon Bubeníček na  387. místě. Také výsledky ostatních žáků jsou velmi pěkné. Děkujeme všem účastníkům za reprezentaci školy a těšíme se na další ročník soutěže.

Sběr starého papíru

Jarní sběr starého papíru proběhne od úterý do středy-ve dnech 9. a 10. dubna. Prosíme, zapojte se třeba i několika kilogramy, každý kilogram může pomoci složit tunu! 

 A každá tuna papíru znamená přibližně 17 ušetřených stromů!

Geometrie vlastníma rukama

V matematice rozvíjíme naši prostorovou představivost, upevňujeme základní geometrické pojmy a získáváme další zkušenosti s prostorovými geometrickými útvary. Všechno si snažíme pořádně “osahat”, osvojit manipulativním způsobem a spojit s osobními zkušenostmi. To se nám to bude určitě lépe pamatovat. Foto.

Duhový týden

Jaro, jaro, jaro už je tu. Jeho příchod a naši radost z něj oslavíme v týdnu od 8. do 12. 4. Každý den si oblékneme co nejvíce oblečení dané barvy. Začínáme sluncem – tedy žlutou. Plakát.

Zahajujeme sběr léčivých bylin

Sbíráme tyto léčivé byliny:

           sedmikráska /květ/
           hluchavka /květ/
           jitrocel /list/
           bříza /list/
           smetánka lékařská – pampeliška /list/
           kopřiva /nať/
           černý bez /květ/

Do školy je děti nosí usušené a zvážené. Lístek s hmotností a jménem byliny předávají třídní učitelce /učiteli.

Není klokan jako klokan

Ten kterého myslíme my je matematický!  Jedná se o matematickou soutěž. A jak to vlastně začalo? V roce 1991 se dva francouzští učitelé rozhodli zorganizovat soutěž ve Francii. Dali jí název Kangourou, aby vzdali hold svým australským přátelům, kteří je inspirovali. Postupně se rozšířila nejdříve po celé Evropě a potom i na další kontinenty. Za cíl si  dává získávat pro matematiku co nejvíce žáků. Chce jim ukázat matematiku zábavnou, přesvědčit je o tom, že při řešení různě obtížných netradičních úloh, založených především na logické úvaze, může každý zažít radost z úspěchu.
Také naši žáci se jí zúčastnili v měsíci březnu.  Bojovali ve dvou kategoriích: Klokánek (žáci 4. a 5. ročníku) a Cvrček (žáci 2. a 3. ročníku). A byli velmi úspěšní!

Základní pravidla soutěže
– v pěti kategoriích řeší soutěžící 24 soutěžních úloh, v kategorii Cvrček 18 úloh
– soutěžící v kategoriích Cvrček, Klokánek, Benjamín a Kadet mají čistý čas na zpracování 60 minut
– každý soutěžící  ve všech kategoriích vstupuje do soutěže s 24 (Cvrček 18) body
– úlohy jsou rozděleny do tří skupin podle bodování (úlohy za 3, 4 a 5 bodů)
– za každou správně zodpovězenou otázku získá soutěžící příslušný počet bodů (3, 4 nebo 5)
– za každou neřešenou úlohu nezíská ani neztratí žádný bod (0 bodů)– za každou špatně zodpovězenou úlohu se nepřičítá žádný bod, ale naopak se 1 bod odečítá (nikoli 3, 4 nebo 5 bodů)
– při řešení není dovoleno užívat kalkulačky, tabulky ani žádnou jinou literaturu

Nejlepší řešitelé na naší škole

Cvrček 
2. třída: K. Ptáčková 51 b.,  Prouzová  46 b., E. Řezníčková 43 b., K. Lajerová 43 b.
3. třída: M. Bauer 68 b., D. Nehyba 57 b., E. Lesková 53 b.
Klokan
4. třída: J. Černý 85 b., G. Černeva 80 b., Š. Ptáček 77b.
5.třída: J. Ptáček 96b., L. Vočadlová 94b., Š. Franc 83 b.